Palvelumuotoilulla parempiin tuloksiin

Palvelumuotoilun avulla yritys voi kehittää palveluita, jotka vastaavat tarkasti asiakkaiden tarpeisiin, parantavat asiakastyytyväisyyttä ja luovat pitkäaikaisia asiakassuhteita.

Palvelumuotoilun etuja yritykselle ovat asiakaslähtöisyyden korostaminen, parempi asiakaskokemus ja sitoutuminen, palveluiden erottuminen kilpailijoista, prosessien tehostaminen ja innovatiivisten ratkaisujen kehittäminen.

Palvelumuotoilulla voidaan tavoitella:

  • Tehokkuuden ja tuottavuuden lisäämistä palveluketjussa

  • Asiakaskokemuksen ja -tyytyväisyyden parantamista

  • Palvelun skaalattavuutta (vakioidut prosessit)

  • Idean/konseptin kaupallistamista (Tuotteistaminen & palvelullistaminen)

Mitä tarkoittaa palvelumuotoilu?

Palvelumuotoilu on kokonaisvaltainen tapa lähestyä kehitystyötä, joka ottaa huomioon asiakkaiden tarpeet, käyttäjäkokemuksen, liiketoiminnan tavoitteet ja palveluprosessit. Se ei rajoitu vain visuaaliseen tai toiminnalliseen suunnitteluun, vaan pyrkii luomaan merkityksellisiä palveluja ja ainutlaatuisia kokemuksia.

Palvelumuotoilun tavoitteena on luoda merkityksellisiä palveluja ja ainutlaatuisia kokemuksia asiakkaille.

Esimerkkejä palvelumuotoilussa käytettävistä työkaluista ja menetelmistä:

  • • Customer Journey Map/ Asiakaskokemuskartta
    • Service Blueprint/ Palvelun kosketuspisteiden kartoitus
    • Business Model Canvas

  • • Stakeholder Mapping/ Sidosryhmien kartoitus
    • Palveluprototyypit
    • Workshopit (palveluorganisaatio, sidosryhmät)

"Menestyksekkään yrityksen salaisuus on huolehtia asiakkaistaan paremmin kuin kilpailijansa." - Richard Branson

Autamme rakennusalan yrityksiä onnistumaan.

Rakennusalaa tuntevat liiketoiminnan kehittämisen asiantuntijamme keskittyvät palvelusi terävimmän kärjen löytämiseen, prosessien tehokkuuteen ja parhaan asiakaskokemuksen luomiseen. Ymmärrämme toimialan ja sille ominaiset piirteet, joten emme tuhlaa kallisarvoista aikaanne rakennusalan toimintakentän sisäistämiseen.

Yhdessä tiimimme kanssa, onnistut hiomaan palvelusi siten, että ne vastaavat paremmin asiakkaiden tarpeisiin ja luovat ainutlaatuisia ja mieleenpainuvia käyttäjäkokemuksia. Takaamme hallitun sekä innovatiivisen palvelun, joka auttaa yritystäsi löytämään uusia ja tuloksellisempia suuntia.

Keskustellaan lisää.

Haluatko kuulla lisää palvelumuotoilusta? Ota yhteys tiimimme ja keskustellaan lisää yrityksenne tarpeista!

ilmo(at)prefekt.fi

p.0400 262 500